dinsdag 3 november 2009

Hout poppetje.

De opdracht was dat je een mensfiguur moest maken van hout.
Het moest er uit zien alsof hij geboetseerd was.
Oftewel moest hij uit hele kleine stukjes afvalhout bestaan.

maandag 2 november 2009

Schetsen.









Dit zijn de schetsjes die ik gemaakt heb. De opdracht was dat je een mensfiguur met een stoel moest maken. De mens moest wel met de stoel samensmelten.
De schets die een brug maakt ga ik uitwerken en in het groot maken.

Poppetje van Was.

De opdracht was dat je als eerste een vorm moest maken van ijzer. Ik heb een kubus genomen. Vervolgens moest je een poppetje maken van ijzerdraad en die bedekken met was. Het poppetje moest als het ware de kubus uit elkaar trekken of in elkaar duwen, als ie hem maar vervormde.

Ik vind het poppetje goed gelukt. De kleine stukjes was op onder andere de rug geeft een heel mooi effect.

Gesloten Vorm.










Hier was de opdracht dat je een mensfiguur moest boetseren, die een gesloten houding aannam. Ik ben er heel erg blij mee, want ik vind hem goed gelukt. De houding vind ik ook erg leuk geworden.
Als je hem van vooraf bekijkt kun je zien dat hij een beetje naar rechts hangt.
Heel duidelijk is het niet, maar dat is niet erg.

Voet boetseren









Zoals je wel kunt zien was de opdracht dat je je eigen voet moest boetseren. Die van mij is absoluut niet gelukt en hij lijkt ook (gelukkig zeg!) niet op mijn voet.
De menselijke vorm van een voet zit er niet echt in.
Oftewel, het is tijd voor een 2e poging.

zondag 1 november 2009

Les 2 in boetseren.












De 2e les boetseren hebben we weer een mensfiguur moeten maken.
De pop moest een schuine rug hebben. Een klasgenoot is model gaan zitten, maar we hebben er eigenlijk allemaal een soort van eigen draai aan gegeven. Dus de houding van mijn pop klopt niet helemaal met de originele houding. De verhoudingen zijn al wat beter als bij de eerste boetseer opdracht. Maar de menselijke vorm moet nog flink aan gewerkt worden =)

Eerste boetseer opdracht.

Dit is de eerste opdracht die we moesten doen voor het vak 3D. De bedoeling was een mensfiguur op het strand. Zoals je kunt zien ligt die van mij op z'n rug met zijn handen onder zijn hoofd.
De houding vind ik wel leuk, alleen moeten de menselijke vormen en verhoudingen wat beter.